DDM Hakkında
Ekonominin can damarı KOBİ’leri gelecekle buluşturmak amacıyla Türk Girişim ve İş Dünyası Konfederasyonu (TÜRKONFED) tarafından geliştirilen Dijital Dönüşüm Merkezi Projesi, İstanbul Kalkınma Ajansı (İSTKA) 2018 Yenilikçi ve Yaratıcı İstanbul Mali Destek Programı kapsamında hayata geçirildi. TÜRKONFED tarafından yürütülen projenin tanıtımı 26 Şubat 2019 tarihinde gerçekleştirildi. Türkiye İş Bankası’nın da katkılarıyla Beyoğlu’nda faaliyete geçen DDM’nin proje ortakları ve iştirakçileri arasında İstanbul Valiliği, Tüm Girişimci ve İş Mentorları Derneği, Boğaziçi Üniversitesi ve Endeavor Türkiye yer aldı.
120 KOBİ’nin dijitalleşme süreçleriyle tanıştırıldığı DDM’de iş süreçleri, bilgisayar teknolojileri, insan kaynakları süreçleri, satış-pazarlama, üretim, lojistik depolama süreçlerine odaklanan altı ana başlıkta hizmet verildi. Merkezde; altı kategoride ihtiyaçları analiz edilen olan KOBİ’lere özel yol haritaları hazırlandı. DDM, teknolojinin arz ve talebi arasındaki kopukluğu gidermek için eşleştirme faaliyetleri düzenledi; bu sayede TeknoKOBİ’lerin pazara ulaşması ve yenilik üretme motivasyonlarını artırmayı hedefledi.
TÜRKONFED yürütücülüğünde Türkiye İş Bankası iş birliğinde ve BANDWITT çözüm ortaklığında başlayan DDM 2020 projesi, KOBİ’lere pandemi döneminde bir acil durum hattı olarak hizmet vermeyi hedefledi. Dönüşüm Merkezi 2 yılı aşan deneyimini, dijitalleşme skoru ve dijitalleşme yol haritalarını Türkiye’nin her yerinden firmanın erişimine açtı. Dijitalleşme skorunu ve yol haritalarını kapsamlı bir ankete verdikleri sorular sonucunda gören Türkiye’nin 23 farklı şehrinden, 125 firmaya ücretsiz birebir koçluk hizmeti sağlandı.
2022 projesi de TÜRKONFED yürütücülüğünde Türkiye İş Bankası iş birliğinde ve BANDWITT çözüm ortaklığında gerçekleşti. 2022 dönemi kapsamında DDM, firmalar ile birebir toplantılar gerçekleştirerek dijital dönüşüm anketini uyguladı. Anket yanıtları doğrultusunda dijital dönüşüme giriş raporu hazırlanarak 100 firma DijiKolay çözüm ortağı havuzundan çözüm ortakları ile eşleştirildi.
DDM’nin Hedefleri
• Dijital dönüşümün bileşenleri, gereklilikleri ve faydaları konusunda KOBİ’lerin bilgi düzeylerinin ve farkındalıklarının artırılması,
• KOBİ’lerin dijitalleşme ihtiyaçları analiz edilmesi,
• KOBİ’lerin dijitalleşme seviyelerinin altı ana başlık altında (iş süreçleri, bilgisayar teknolojileri, insan kaynakları süreçleri, satış-pazarlama, üretim, lojistik depolama) ölçülmesi, analiz edilmesi ve yol haritalarının oluşturulması,
• Yol haritaları doğrultusunda, KOBİ’lerin teknoKOBİ’lerle eşleştirilmesi, dijitale erişimlerinin sağlanması ve bu servislerden merkeze özel avantajlarla faydalanmaları sağlanacak.